برنامه ریزی عروسی صفر تا صد

برنامه ریزی عروسی صفر تا صد

برنامه ریزی عروسی از صفر تا صد یکی از بهترین اقداماتی است که کمک می‌کند تا مهمترین روز زندگی عروس و داماد بدون کوچکترین نگرانی و به بهترین شکل برگزار شود. بر اساس تجربه، افرادی که برنامه‌ریزی روز عروسی خود را از چندین ماه قبل آغاز کرده‌اند، مراسم منظم‌تر و با برنامه‌تری را برگزار نموده‌اند. از این رو اگر به زودی قرار است عروس و داماد شوید بهتر است همین امروز برنامه ریزی عروسی از صفر تا صد را آغاز کنید. در ادامه این مقاله همراه سایت عکاسی باشید چرا که نکات این مقاله می‌تواند به شما کمک کند.

برنامه ریزی عروسی

روز عروسی بدون شک یکی از مهم‌ترین روزهای زندگی هر عروس و دامادی محسوب می‌شود که خاطره آن تا ابد در ذهن آنها باقی می‌ماند. بنابراین برگزاری این جشن و برنامه ریزی عروسی از صفر تا صد به بهترین شکل از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است. از آنجایی که عروس و داماد از ماه‌های قبل از برگزاری عروسی، با استرس و چالش‌های بسیار زیادی روبه‌رو هستند برنامه‌ریزی عروسی می‌تواند به آنها در کاهش استرس و هماهنگ کردن تمامی برنامه‌ها کمک کند. خبر خوب برای عروس و داماد آن است که برنامه‌ریزی و هماهنگی اقدامات لازم برای مراسم چندان سخت نیست و تنها نیاز به در نظر گرفتن چند فاکتور مهم دارد که در این مقاله در مورد آنها صحبت خواهیم کرد.

برنامه ریزی عروسی

تهیه چک لیست برنامه‌ریزی عروسی

اولین و مهم‌ترین قدم برای برنامه ریزی عروسی از صفر تا صد آن است که یک دفترچه تهیه نموده و لیستی از اقدامات مهمی که باید در ماه‌های آخر منتهی به روز عروسی یا در روز عروسی انجام گیرد را در آن یادداشت کنید. در این بخش، نکاتی که باید در این چک لیست یادداشت کنید را در اختیار شما قرار می‌دهیم.

  1. تعیین تاریخ عروسی

تعیین کردن تاریخ عروسی اولین و مهم‌ترین گامی است که در تهیه چک لیست باید به آن توجه کنید چرا که این تاریخ، مدت زمانی که برای برنامه‌ریزی در اختیار دارید را مشخص خواهد کرد. بر اساس تجربه، بهتر است تاریخ عروسی از 4 تا 6 ماه قبل مشخص شود. همچنین برای تعیین تاریخ باید به مواردی نظیر فصل مورد نظر، روز و مناسبت آن و همچنین موقعیت مکانی برگزاری جشن توجه شود.

  1. تعیین بودجه عروسی

بودجه عروسی بهتر است در زمان تعیین تاریخ عروسی انجام گیرد چرا که بر اساس مبلغی که در اختیار دارید می‌توانید اقدامات لازم را انجام دهید. در تعیین بودجه، حتما مسئله تورم را در نظر داشته باشید چرا که 4 تا 6 ماه بعد از زمان تعیین تاریخ قصد برگزاری مراسم را دارید.

  1. تعیین محل برگزاری جشن

در حال حاضر، عروس و داماد تمایل دارند یک تالار شیک و مناسب را برای روز عروسی خود انتخاب کنند اما برخی دیگر نیز تمایل دارند تا مراسم عروسی خود را در خانه پدری یا باغ برگزار نمایند. در صورتی که تمایل به برگزاری عروسی در جایی به جز تالار را دارید باید به مواردی نظیر سهولت دسترسی برای میهمانان توجه کنید.

  1. تهیه لیست میهمانان

تهیه لیست میهمانان یکی از اقدامات بسیار مهم در هنگام برنامه ریزی عروسی از صفر تا صد محسوب می‌شود. این کار سبب می‌شود تا به تعداد مناسب برای میهمانان کارت دعوت چاپ کرده و هزینه برگزاری مراسم را تعیین کنید. طبیعتا هرچه میهمانان بیشتری داشته باشید هزینه تالار و پذیرایی بیشتر خواهد بود.

  1. رزرو محل عروسی

3 تا 4 ماه مانده به روز عروسی باید تالار یا باغ مورد نظر خود را رزرو کنید. در صورتی که تمایل دارید عروسی خود را در خانه برگزار کنید باید وضعیت خانه را از هر جهت بررسی کنید تا در روز عروسی، استرسی برای برگزاری مراسم نداشته باشید.

  1. رزرو آتلیه عکاسی

بهتر است در هنگام رزور تالار، آتلیه عکاسی را نیز رزرو کنید. در صورتی که در شهر شما آتلیه عکاسی مناسب یا مطابق با بودجه شما وجود ندارد به سراغ شهرهای بزرگ‌تر بروید.

  1. تعیین آرایشگاه عروس

3 ماه مانده به عروسی، بهترین تاریخ برای رزرو آرایشگاه برای عروس است. سعی کنید به سراغ سالن‌هایی بروید که از کیفیت کار آنها اطمینان دارید چرا که روز عروسی، یک روز بسیار مهم است و عروس نباید دغدغه‌ای از بابت میکاپ و آرایش موهای خود داشته باشد.

  1. اجاره یا خرید لباس عروسی

در ماه پایانی منتهی به عروسی، باید به سراغ لباس عروس بروید. سعی کنید لباسی را برای عروس انتخاب کنید که کاملا مطابق با سلیقه او باشد و در تمام طول شب، احساس راحتی داشته باشد. اجاره لباس عروس به روزها و هفته‌های آخر تنها می‌تواند برای عروس سبب ایجاد استرس شود.

  1. اجاره ماشین عروس

2 تا 4 هفته پیش از عروسی، می‌بایست ماشین عروس مورد نظر عروس و داماد رزرو شود تا دغدغه‌ای از این بابت وجود نداشته باشد.

  1. ارسال کارت دعوت به میهمانان

در نهایت آخرین چیزی که باید در هنگام برنامه ریزی عروسی از صفر تا صد به آن توجه کنید پخش کردن کارت دعوت است که باید در هفته آخر انجام گیرد. در صورتی که میهمانان شما در شهرهای دیگر ساکن هستند بهتر است این کار را سریع‌تر انجام دهید تا کارت به موقع به دست آنها برسد. پخش کردن کارت دعوت عروسی را به راحتی می‌توانید از روی لیست میهمانان که از قبل آماده کردید انجام دهید.

نکات برنامه ریزی عروسی

نکات مهم در هنگام برنامه‌ریزی عروسی

1.    توجه داشته باشید تمامی نکات فوق را یادداشت کنید تا در مواقع لزوم بتوانید به آن مراجعه کنید.

2.    پس از انجام هر کار، آن را خط بزنید و به مرحله بعدی بروید.

3.    2 تا 3 روز مانده به مراسم عروسی، دفترچه را چک کنید و مطمئن شوید همه مراحل به طور کامل انجام گرفته باشد.

4.    توصیه ما این است که به منظور کاهش تردد، محل آتلیه، آرایشگاه و تالار به هم نزدیک باشند.

5.    برای اطمینان از مناسب بودن شرایط و وضعیت تالار، یک روز در محل حضور پیدا کنید.

 

در این مقاله از سایت عکاسی در مورد برنامه ریزی عروسی از صفر تا صد صحبت کردیم. توجه به این نکات کوچک می‌تواند به شما در برگزاری یک جشن عروسی به یاد ماندنی کمک شایانی نماید.