6 اصل مهم فرق عکاسی صنعتی و تبلیغاتی

فرق عکاسی صنعتی و تبلیغاتی در نحوه عکاسی و هدف عکاسی و نحوه ارائه عکس ها و بسیاری از موارد دیگر می باشد. در صورتی که به جزئیات و نحوه عملکرد هر کدام از این عکاسی ها واقف باشید و در نهایت می توانید پروژه های خود را به بهترین شکل انجام بدهید. برای دریافت اطلاعات تکمیلی در مورد فرق عکاسی صنعتی و تبلیغاتی می توانید به سایت عکاسی مراجعه کنید و تمامی اطلاعات مورد نیاز را در زمانی کوتاه به دست آورید.

عکاسی صنعتی چیست؟

صنعت عکاسی در سال های اخیر پیشرفت زیادی پیدا کرده و برای بهتر به تصویر کشیدن حوزه‌های مختلف، سبک های متفاوتی از عکاسی طراحی شده است. عکاسی صنعتی یکی از این سبک های پراستفاده برای معرفی ماشین آلات، فرایند تولید کارخانجات و تجهیزات صنعتی مورد استفاده قرار می گیرد.

به طور معمول هدف از عکاسی صنعتی بهبود دادن تصاویر و محصولات صنعتی برای برندسازی است که باید تصاویر با جزئیات کامل ثبت شوند، چرا که در روند تحقیقات بازاریابی مورد استفاده قرار می گیرند.

همچنین بخش مهمی از عکاسی صنعتی شامل پروژه های صنعتی و محصول تولید شده نهایی است که برای نشان دادن پیشرفت پروژه به مشتریان می ‌توان از این عکاسی استفاده کرد. پس اگر فرق عکاسی صنعتی و تبلیغاتی را به درستی بدانید، با استفاده به جا می توانید نتایج خوبی دریافت کنید.

عکاسی تبلیغاتی چیست؟

عکاسی تبلیغاتی یک سبک خاص برای تبلیغ محصولات و خدمات گوناگون است که در شرکت های تجاری مورد استفاده قرار می گیرد. مهمترین هدف این عکاسی جلب توجه مخاطبان است تا بتوانند با محصول و خدمات تبلیغ شده ارتباط برقرار کنید.

عکاسی تبلیغاتی شامل بخش های مختلفی مانند ثبت تصاویر و رویدادها ثبت تصاویر، مدلینگ ها، تصاویر، معماری های مختلف داخلی و خارجی و با تکیه بر رنگ های جذاب و نور پردازی صورت می گیرد. گاهی اوقات از عکاسی های تبلیغاتی برای تبلیغات چاپی، تبلیغ تلویزیون و سایر تبلیغات آنلاین دیگر هم استفاده می کنند. همچنین از این شیوه عکاسی برای چاپ روزنامه ها و کاتالوگ ها مجلات بسیاری از وب‌سایت ‌ها و مرورگرهای دیجیتال مورد استفاده قرار می گیرد.

اگر دقیق به عکاسی صنعتی و عکاسی تبلیغاتی دقت کنید، به راحتی فرق عکاسی صنعتی و تبلیغاتی را متوجه می شوید و برای بهبود فروش و برندسازی و همچنین تبلیغات موثرتر از روش درست استفاده می کنید.

فرق عکاسی صنعتی و تبلیغاتی در چیست؟

در میان سبک های مختلف عکاسی گاهی اوقات عکاسی صنعتی و تبلیغاتی به جای یکدیگر استفاده می شوند و حتی برخی اوقات تفاوت میان این دو سبک قائل نمی گردند. اما اگر با دقت به شرایط و ویژگی های هر کدام توجه شود، فرق عکاسی صنعتی و تبلیغاتی بسیار زیاد است.

برای اینکه با کمترین میزان اشتباه بهترین سبک را برای کارهای خود انتخاب کنید، نیاز است که برخی از مشخصات و ویژگی های هر کدام از آنها را بدانید، تا زمانی که نیاز به مشخص کردن تفاوت عکاسی صنعتی و تبلیغاتی است، بدون مشکل بتوانید آن را مشخص نمایید، در ادامه به بررسی بیشتر این تفاوت ها می پردازیم:

1-هدف اصلی عکاسی

اولین و مهمترین تفاوت بین این دو، هدف عکاسی است در عکاسی صنعتی هدف اصلی نشان دادن ماهیت یک محصول یا خدمات به بهترین شکل ممکن است. اما در عکاسی تبلیغاتی هدف ایجاد یک ارزش تبلیغاتی قوی تر و متقاعد کردن بیننده برای تهیه محصول و آوردن آن به خانه می باشد.

در عکاسی صنعتی هدف نشان دادن محصول و خدمات به شیوه ای جذاب است تا توجه مشتریان جلب شود، اما در عکاسی تبلیغاتی هدف اصلی ایجاد یک تصویر با ارزش تبلیغاتی قوی تر است.

2-سبک و روش عکاسی

یکی دیگر از تفاوت های کلی سبک عکاسی می باشد که در عکاسی صنعتی غالباً کادر بندی های منظم و مشخص وجود دارد. به طوری که هیچ چیزی از چشم بیننده محصول دور نمی ماند، در نتیجه استفاده کردن از پس زمینه خنثی و استایل ساده ضرورت دارد. اما عکاسی تبلیغاتی نیاز به آب بندی های جسورانه و مبتکرانه دارد و فقط دیدن محصول ملاک نیست؛ بلکه درگیر کردن احساسات مشتری با محصول لازمه این عکاسی می باشد.

3-استفاده از نور

در عکاسی صنعتی نیازی به استفاده از نورهای خیره کننده و خلاقانه نیست، فقط از نور مناسب استفاده می شود. اما در عکاسی تبلیغاتی خلاقیت در استفاده از نورها حرف اول را برای ارائه هر چه بهتر محصولات می ‌زند و با کمک سایه و نورپردازی های متضاد عکس های بهتری ثبت می شود.

4-توجه به مصرف کننده نهایی

مصرف کننده نهایی عکاسی صنعتی معمولاً در تجارت خرده فروشی از این عکس ها استفاده می کند. اما مصرف کننده عکس های تبلیغاتی شرکت های بزرگ هستند که به دنبال فروش بیشتر محصولات خود می باشند.

5-پس زمینه عکس ها

برای عکس های صنعتی معمولاً نیازی به قرار دادن پس زمینه های جذاب و متفاوت نیست و معمولاً از یک بک گراند ساده و سفید استفاده می شود. اما برای عکس های تبلیغاتی به هیچ عنوان نمی توان بکگراندهای ساده استفاده کرد و نیاز است که حتماً با کمک اکسسوری های جذاب و نوآورانه عکس های بهتر ثبت نمود.

6-ادیت کردن عکس ها

در عکس های صنعتی ادیت تنها در جهت واضح تر نشان دادن محصول انجام می ‌شود؛ اما در عکس های تبلیغاتی بر اساس احساس نیاز عکاس در جزئیات عکس صورت می پذیرد و ایده پردازی و خلاقیت در آن نقش مهمی دارد.

استفاده از عکاسی صنعتی و تبلیغاتی در ایران

در کشور ما هم صنعت عکاسی رشد و پیشرفت زیادی داشته و سبک های مختلف از جمله عکاسی صنعتی و عکاسی تبلیغاتی مورد استفاده قرار می گیرد. با انتخاب آتلیه های متخصص و حرفه ای می توانید متوجه فرق عکاسی صنعتی و تبلیغاتی شوید که نتیجه آن جذب مشتریان بیشتر و بهتر است.

سایت عکاسی جزء معتبرترین آتلیه هایی است که خدمات گوناگون در زمینه عکاسی ارائه می دهد و در حوزه های مختلف می توانید پس از دریافت مشاوره های تخصصی با هزینه مناسب سفارشات عکاسی خود را ثبت کنید. در صورتی که هنوز به طور دقیق و کامل فرق عکاسی صنعتی و تبلیغاتی را نمی‌ دانید نیاز است قبل از تصمیم گیری برای سفارش و عکاسی از محصولات و خدمات خود حتماً اطلاعات کافی در این حوزه را از مشاوران حرفه ای به دست آورید، نتیجه نهایی کار برای شما سودمند باشد.