از عکاسی ماکروگرافی چه می دانید؟

از عکاسی ماکروگرافی چه می دانید؟

ژانرها و سبک های زیادی در عکاسی وجود دارد که توجه بر روی هر کدام از آنها شما را به دنیای دیگر وارد می کند، در حال حاضر عکاسی ماکرو گرافی جزء محبوب ترین زیر مجموعه های هنر عکاسی است که با کمک گرفتن از قابلیت های دوربین های جدید تقریباً در اختیار همه افراد است. زیرا در گوشی ‌های هوشمند و پیشرفته تمامی این امکانات وجود دارد به همین جهت گرفتن عکس ماکرو به صورت تکی و با تنظیم چند دکمه امکان پذیر است. اما این سوالات مهم به وجود می ‌آید که عکاسی ماکروگرافی چیست؟ چه نکاتی در حین ثبت عکس های ماکرو باید مد نظر قرار بگیرند؟ عمق میدان در این عکاسی چگونه تنظیم می شود؟ برای یافتن پاسخ این سوالات تا پایان این مطلب همراه ما باشید.

عکاسی ماکرو

ماکروگرافی چیست؟ و از عکاسی ماکرو چه می دانید؟

عکاسی ماکروگرافی چیست؟ برای پاسخ به این سوال خوب است بدانید که عکاسی ماکرو در واقع یک روش عکس گرفتن از فاصله کم می باشد، که در این نوع عکاسی بیشتر از اشیا و اجسام کوچک تصویربرداری می ‌شود که نتیجه آن ثبت عکس بزرگتر از آنها است.

نکته مهم این است که در عکاسی ماکرو با استفاده از لنزها و تجهیزات خاص شرایط نزدیک شدن به سوژه تا مسافت یک سانتی ‌متر به وجود می آید.

به طور معمول سوژه ‌هایی که جهت عکاسی ماکرو در نظر گرفته می‌ شوند اغلب حشرات، گیاهان ریز، پروانه ها و مواردی از این قبیل هستند که دیدن جزئیات آنها با چشم معمولی امکان پذیر نیست، به همین جهت تصویر آنها را بر روی نگاتیو بزرگتر ایجاد می‌ کنیم.

اصول عکاسی ماکرو گرافی

اصول عکاسی ماکرو گرافی چیست؟

جهت عکاسی ماکروگرافی و ایجاد یک نتیجه مناسب لازم است تا برخی اصول را مد نظر قرار دهید و با رعایت تمامی اصول و قواعد می توانید تفاوت چشمگیری در عکاسی های خود ببینید.

مهمترین اصول عکاسی ماکروگرافی عبارتند از:

  • یاد بگیرید که به صورت دستی فوکوس کنید و کمتر از تنظیمات اتوماتیک استفاده نمایند.
  • انتخاب یک لنز مناسب در عکاسی ماکرو جهت بالا بردن کیفیت کار و درشت نمایی مطلوب مهم است.
  • استفاده از رینگ معکوس به صورت یک قطعه فلزی که بین بدنه دوربین و لنز قرار می ‌گیرد کمک زیادی به بزرگنمایی مناسب می کند.
  • استفاده از فلاش و همچنین دیفیوزر فلاش در عکاسی ماکروگرافی تاثیرات فوق‌العاده‌ای در خلق نور و سایه دارد.
  • استفاده از سه پایه مناسب جهت عکاسی که کاملاً محکم باشد.
  • با تنظیمات دیافراگم در عکاسی ماکرو به صورت کامل آشنا باشید که بتوانید عمق میدان عکس را کم و زیاد کنید.
  • داشتن یک دوربین با سرعت شاتر بالا جهت ثبت تصاویر متحرک مانند عکس گرفتن از یک پروانه اهمیت دارد.
  • دید خود را باز کرده و زیبایی های محیط پیرامون را از دریچه دیگری ببینید.
  • از نور آفتاب صبحگاهی برای ثبت جزئیات خاص استفاده کنید و جهت ایجاد پوزیشن های مثبت زوایای مختلف را امتحان نمایید.
  • با توجه به سوژه عکاسی شرایط آب و هوایی و مکان را مناسب انتخاب کنید.

فنون اصول عکاسی ماکرو گرافی

عمق زمینه عکس باید چگونه باشد؟

عمق میدان در این نوع عکاسی ثابت نیست و برحسب شرایط می ‌توانند تغییر کند، به آسانی در عکاسی ماکرو گرافی با استفاده از عمق کم و یا عمق زیاد یک عکس را به خوبی توصیف کرد. اغلب عکاسان بر این باورند که استفاده از عمق بیشتر سبب نمایش جزئیات بیشتری از سوژه می شود؛ اما نکته مهم این است که انتخاب عمق و دیافراگم ارتباط مستقیمی به نورپردازی و نحوه تاثیر آن بر روی سوژه دارد. که جزء مهمترین بخش های عکاسی ماکرو و تنظیم مناسب میان شارپ بودن تصویر و عمق زمینه می باشد. باید با انتخاب یک زاویه مناسب و توجه کافی به اندازه دیافراگم، انتخاب قسمت هایی از جسم که اهمیت بیشتری دارند یک عکس مناسب را ثبت کرد.

عکاسی ماکرو در صنعت

استفاده از عکاسی ماکرو در صنعت

این مجموعه به عنوان یکی از بهترین مراکز ارائه دهنده خدمات مناسب در جهت ثبت عکس های ماکرو است.

نیروهای فعال در این مرکز با داشتن تخصص کامل در این زمینه می توانند در صنایع مختلفی ورود پیدا کرده و با عکسبرداری از برخی قطعات کوچک آنها را به صورت واضح و بزرگ نمایی که جهت بررسی اشیای گران قیمت یک امر لازم و ضروری است خدمات خوبی ارائه می دهند.

توانایی نشان دادن جزئیات خاصی که در حالت عادی قابل نمایش نیستند با استفاده از عکاسی ماکرو در تخصص عکاسان ما می باشد.

عکاسی به سبک ماکرو

نتیجه گیری

اگر می خواهید وارد حرفه عکاسی به سبک ماکرو شوید لازم است که دید خود را به محیط اطرافتان بازتر کنید و از رفتن به سمت حشرات و مواردی از این قبیل هراس نداشته باشید. داشتن یک دید متفاوت و همچنین تجهیزات مناسب منجر به ثبت عکس های کاملا زیبا و خاص می گردد. در صورت داشتن مهارت در این حرفه می توانید در صنایع مختلف نیز فعالیت کنید.